De vakkenners van Alfabet: Gerrit Hofsink, senior signmaker
Bij Alfabet Reclame werken mensen die stuk voor stuk gespecialiseerd zijn in een bepaald vak: echte ‘vakkenners’. Van grafische vormgeving tot autoreclame en van drukwerk tot standbouw. Deze maand uitgelicht: Gerrit Hofsink, senior signmaker.
“Ik heb vroeger een opleiding tot reclamemedewerker gedaan op Cibap. Vanuit school kon ik daarom eerst een baan krijgen als schilder. Dit heb ik even gedaan, maar toen ik ging trouwen vond ik het toch wel heel wat om elke dag op en neer te gaan naar IJsselmuiden. Ik zag dat er een vacature bij Alfabet open stond en ik ben toen op een middag op gesprek gekomen. ’s Avonds was ik al aan het werk!”
“Dat was in 2004, toen het bedrijf nog erg klein was. We waren toen maar met vijf medewerkers. Doordat we vroeger met zo weinig medewerkers waren, was je eigenlijk met allerlei verschillende dingen bezig. Daarom ben ik nu nog steeds allround-medewerker. Ik hou mij niet per se bezig met één specifiek ding. Hoofdzakelijk doe ik wel het productiegedeelte, zoals bijvoorbeeld het plakken van auto’s en ramen. Het leuke aan mijn werk vind ik de afwisseling. Ik ben altijd met andere dingen bezig.”
“Het leuke aan mijn werk vind ik de afwisseling.”
“Voor het plakken van auto’s krijgen we altijd een nieuw of bestaand ontwerp. Voor de bestaande ontwerpen pakken we het archief en foto’s erbij. Dan kunnen we makkelijk zien hoe de autoreclame eruit moet komen te zien. Zodra we dit weten, gaan we de auto goed ontvetten en schoonmaken. Eventueel demonteren we onderdelen van de auto, zodat de reclame er makkelijk op geplakt kan worden. Vervolgens worden er nog een aantal dingen voorbereid, zoals het lamineren van de stickers. Gaat het om een nieuw ontwerp, dan moeten de maten van de stickers ook nog bepaald worden. Zodra alles goed voorbereid is, kunnen we beginnen met plakken.”
“We plakken in eigen huis, maar gaan ook bij bedrijven langs als de auto daar binnen kan staan en er daar goede omstandigheden zijn. Voor de klant is dat natuurlijk het handigst. Zodra en een fout is gemaakt, lossen we dit zo snel mogelijk op. Voor de klant moet alles zo gemakkelijk mogelijk verlopen. Dat is het belangrijkst.”
“Voor de klant moet alles zo gemakkelijk mogelijk verlopen. Dat is het belangrijkst.”
Meer weten over Sign & Print?
Sign & Print